Reclame inhakers

Geplaatst op 16 september 2015

 
Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Aruba

Nu Prinsjesdag net voorbij is hebben we weer mogen genieten; het was een hot item om als merk op Prinsjesdag in te haken, omdat heel Nederland zich ermee bezig hield.

Meerwaarde

Pakken bedrijven zo maar een thema uit de actualiteit om op in te haken, omdat ze anders niet veel te melden hebben? Of om weer in de ‘top of mind’ van consumenten te zitten? Of omdat je op deze manier veel exposure voor je merk creëert als ontvangers het leuk vinden en het veel gedeeld wordt?
Misschien wel alle drie. Als je met je merk inhaakt op het gesprek van de dag wórd je misschien ook het gesprek van de dag. Doordat inhakers aansluiten bij de belevingswereld van de ontvanger blijven ze beter hangen dan gewone advertenties en worden ze leuker gevonden. In dat geval heb je dubbele winst. 1 op de 5 inhakers wordt door ontvangers gedeeld en daar wordt dan over gepraat.

Hier een aantal inhakers op Prinsjesdag 2015:

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Toyota

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Hema

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Ikea

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Aruba

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker

Prinsjesdag 2015 - reclame inhaker Stop Aids Now